onsdag 9. juni 2010

program 2, Scania og andre ting som är sådär.

Før i verden, da jeg var ung, ihvertfall litt yngre enn jeg er i dag, gikk jeg rundt og trodde at NRK P2 var kun strykere og opera. Det er riktig at det er en del mer opera og strykere enn på P1 og P3 , men nyhetene på P2 på morgenen er egentlig ganske mye mer spennende enn lokalradio fra Sogn pg Fjordane eller Møre og Romsdal ..... (det skal nemlig ikke mye til). Mens møringene syter om sitt på lokalsendingen klokka 11- 13, (mens jeg tålmodig venter på Norgesglasset) går det noe som heter Radioselskapet . Mange interresssante innslag om dagsaktuelle temaer. klokka 12:30 går dette over til Verdt å vite. Skikkelig spennende og lærerikt. (Dette har imidlertid gitt med enda et irritasjonsmoment, tuneller som ikke har P2-dekning). Forrige uke lærte jeg f.eks. at popcorn må inneholde 13% fuktighet for å kunne poppe. Det vil si at hvis du lar pop-corn ligge for lenge i skapet uten å poppe det kan det tørke ut. Slapp av, det finnes råd, dersom popcornet ikke vil poppe fordi det er tørt, ha det i en kasserolle, ei spiseskje vann pr kg popcorn og la det stå ei lita uke. Etterpå vil popcornet være fullstendig poppbart igjen.
Nå sitter jeg på Stårheim ferjekai og har planer om å stå her og sove til natta er over. Jeg har vært i Florø en gang denne uka og skal dit igjen i morgen.
På tur Nordover i går kjørte jeg via Hellesylt. Vestlandet er fasinerende, for ikke å snakke om alle de som bor der, f.eks den hvite prikken ca midt i bildet er en gård. Midt i ingensteds slo de seg ned, der hadde de ei ku og en gris. På taket vokser gjerne et kjerr eller noe lignende som geita spiser opp.


Jeg møtte en kjekk kar som heter Tony i Bob-jekta i dag rett før Molde, like etter jeg hadde vært på Alstad Auto og dusjet min vakre kropp.. 


Så slenger jeg på et bilde fra toppen av bakken før Lote-tunnellen. litt stilig bilde, kanskje jeg skal gjøre til slik at det blir STORT....

Nå tror jeg egentlig at jeg skal finne senga, Kveldsmat på P1 er ferdig snart, så skal jeg spasere bort og finne ut hvilken ferge som passer for meg å ta i morgen tidlig over til Isane. Så kjører jeg via Svelgen til Florø for å laste Fiskefor hos Ewos.
Go natt!

1 kommentar:

  1. Haha... nå har jeg lært noe nytt om popcorn! :) Jeg har aldri hørt noe særlig på p2, det går litt i p3, p5, p4 og radio metro.. Men det er så syyykt mye reklame på dagtid på disse kanalene... :(

    SvarSlett