fredag 4. februar 2011

Dau rotte og akk og ved.

En forulykket Sunndaling som kom fram under returpappen. Møtte nok sin overmann i en Volvo L hundreogklæmmåt C
En fin plass å fylle / tømme kroppen, men ikke den aller beste plassen. Der var jeg forrige uke.

Påskestemning på Oppdal, kanskje ikke så rart folk reiser hit for å stå på ski . Jeg har nok snø hjemme til å gå på, jeg er jo også mer glad i bortoverski....

Gråura , en bratt bakke. Her kjører jeg nedover da går det bittelitt fortere enn om jeg kjører oppover. Kunne gått mye fortere ned, men det er en sving nederst og med 50 tonn totalt sliter man fort hvis bremsene blir for varme. Da blir varmeutviklingen så stor i bremsetrommlene at bremsebelegget ikke kommer inn til metallet i trommelen. Det blir liksom et luftlag som ikke forsvinner. Heldigvis har jeg også en hjelpebrems som heter retarder, den bremser drivhjulene ved å lage motstand i girboksen.

Her losser jeg hos Protech AS  på Sunndalsøra, real plass å komme til dette.

Øksendalsfjorden , mellom Sunndalsøra og Molde.

Lasting av ved på Vedterminalen på Gjemnes, her har Bob begynt å laste før meg.

Looks like we got us a conwoy. Av og til har jeg mange fans.

Så var det å levere ved på Stjørdal hos en dyktig traktorkjører. Ikke hver dag man ser såppas traktorkjøring når man ikke er hjemme.

Ikke alle hadde en fin dag på torsdagen. Jeg er bare glad han ikke kapitulerte inni tunnelen en km lenger fram.

Knut Åge igjen.  Ikke altid like lett å ta bilde av biler som beveger seg, fikk korta inn semien litt her ser jeg. (jada Volvo kan bevege seg de også)

Tjodleik fyller på med tomme vinflasker på Kyrksæterøra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar