lørdag 11. september 2010

Bilder fra den første uka på September..

Mandag morgen, Seivika-Tømmervåg (et fergesamband på Møre) har mistet den skikkelig  bra ferga de hadde, B/F Glutra.  Den var romslig å kjøre ombord i og hadde plass nok til alle bilene de fleste avgangene. Nå har B/F Bjørnsund tatt over og bilettørene synes  det er greit, for da blir det ikke så mange å bilettere på tur over...... Vi som skulle over kjørte såpass tidlig at vi kom før fergekøa fra Smøla.


Her har jeg vært i Florø og lastet og er på tur opp Våtedalen fra Skei mot Byrkjelo.

Så var det traktor igjen, Bra den er grønn så jeg har noe vakkert å hvile øynene på.
Ukens Roadkill. Stakkars liten...
E. Farstad transport. På tur til Aukan med fiskefor antagelig.
Br.Bakk med Håvard bak rattet.
En Ponsse lastbærer jeg så på Høgset etter jeg lastet til Florø på fredag.

John Deere 1130 fra midt på 70-tallet. En kort periode ble disse levert med hydrostatisk drift på forakselen. dette for å oppnå en eller annen fordel i forbildelse med 4x4. Dette solgte muligens dårlig grunnet manglende bakkeklaring like ved hjulet.
Dagens kjøretøy. Jeg var hos Strømmen Maskin og kjøpte en dæsj singel til å grave ned rundt en pilar under uthuset......
Som skal få ny vegg, nytt gulv og port der det går an å trille inn paller med jekketralle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar