søndag 25. april 2010

Så var det dags for en "ukerevy". Jeg har lagt merke til at det ofte blir rundt helg det kommer et innlegg som det er "skaffna" på.  Jeg tror muligens de første bildene er fra forrige helg .
Det var visst lørdagen, kanskje mandag denne uka jeg hadde i oppgave å sette disse pallene på plass.
Da  brukte jeg denne, John Deere 6330 som lillebror kjøpte i fjor sommer eller året før.


Inni dette bygget blir pallene fyllt med ved som skal varme stua til mange nordmenn til vinters.

På traktoren til Lillebror er det montert et ryggekamera på panseret slik at det går an å se pallegaflene når jeg kjører inn i pallene.

Det kan selvfølgelig også misbrukes. Gjettekonk denne uka, hva har lillebror spist?
Onsdag lastet jeg vinduer på Lian Trevare som skulle til Høyskolen i Vestfold. Her er Humla snart klar for avgang, måtte bare vente på at 9-timene hadde gått. (dere vet, den pålagt døgnhvilen)
I Oslo hentet jeg en truck og  jeg lastet rør på Wavin, i Aurskog-Høland
Vel hjemme står pappen og feller to bjørker som henger litt for mye innover stabburet. Så slår vi to fluer i en smekk og lager en benk for å sitte på med det samme.
I dag har vi raket ruskogrask på plena, beskjært en busk med motorsag. Resultatet ble selvfølgelig deretter. Jeg har også laget en fuglekasse i dag, og hengt den opp på veggen på uthuset, hullet er laget etter øyemål, og derfor vet jeg ikke hvor stort hullet er. dvs at jeg ikke vet hvilken fugl som vil trives innenfor hullet. Det er litt større enn utvendigmålet på ei Farristopp, så vi får se.
Husk å gjette på hva lillebror har spist da!
Ha ei fin uke !

4 kommentarer:

  1. The King Of Plaza25. april 2010 kl. 11:32

    flottings Nils :)
    -lillebror har spist en ape-lsin :))

    SvarSlett
  2. Kan si meg enig i at det ligner king ofP, men du er nok et stykke unna......

    SvarSlett
  3. Åhh-- nå måtte jeg bare høre på "For hainn har kjøpt sæ ny traktor. Rau å blank Zetor med læss-apparat"

    SvarSlett
  4. - å nabo-ongan kjæm å sjer, itj aill e lik begeistra, den største'n han dem kalle Per sei, kåffår kjøptn itj John Deere da??
    jeg kjenner forresten han som kjører Zetoren i musikkvideo'n som ligger ute på Youtube..
    http://www.youtube.com/watch?v=l-oPm6GNNeE&feature=related

    SvarSlett