torsdag 11. november 2010

Dårlige nye kjettinger

Et tegn på at man begynner å bli gammel er som jeg nevnte tidligere, at man blir glad for å finne en varm lue. Et annet tegn er når man legger på kjettingen FØR man legger seg om kvelden fordi man sikkert får bruk for den dagen etter.
Det gjorde jeg i går kveld da jeg sto på Foldereid. Siden jeg i dag skulle ned Trolldalen var dette en god idé. Jeg kom ned til losseplassen og tenkte meg opp bakken til anlegget. Det gikk fire meter innenfor porten, før det var stopp. Rygget litt, inn med sperra, enda mer trykk på driven, inn med C-giret ....... nei. Litt tilbake, vi prøver igjen, men ingen lykke.
Heldigvis kom det en bil nordfra som var  så hjelpsom at han stoppet og hjalp meg å holde veien fri for biler slik at jeg fikk rygge ned på veien. Heldigvis kom de ned med traktoren og losset tilhengeren nede ved veien. Påfølgende bilde viser ny-kjettingen min..



Ved Ørjavik nådde jeg igjen en gammel Zetor med en gammel Sandvik-vinsj bakpå. ser ut til å være saaaker ja..
Av en eller annen grunn får jeg ikke til å legge til fler bilder , så det får være slik. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar