mandag 27. desember 2010

Liten desember-revy

Jeg har ikke tatt så mange bilder på desember, siden jeg stort sett har vært opptatt med å reparere ting som enten har gått i stykker av seg selv  eller fått litt hjelp. Jeg kan nevne et speil, ei takluke, en Webasto-tennmodul, ei matepumpe til kupévarmer, enda ei matepumpe på samme varmer, et hjullager som tok med seg to dekk i samme slengen og Clutchen på Pickupen. Mye av dette er verkstedarbeid så jeg slipper å reparere selv, men tiden går og regningene strømmer på. Lekker slutt på året...

Iskaldt og vinterstemning på Byrkjelo.

På Fv 5 mellom Førde og Naustdal drev de på med å rydde skråningen for ekle trær.

4minus på tur fra Florø. Jeg har 30 tonn på, men det vises ikke så godt på bildet. I motbakkene merkes det, spesielt for dem som ligger bak.
En klassiker som flytter maskiner i området rundt Sandane, (ihvertfall akurat denne dagen). En Scania 142 fra midte på 80-tallet.

Oslo-byen, jeg er sikkert glad jeg kommer meg derfra. Jeg var en tur innom der og leverte noen få paller med vinduer fra Lian trevare som skulle leveres med løftelem på en privat adresse. Det er aldri noe å stå etter på sommeren, og i hvertfall ikke på vinteren.

Fokstugu på tur sørover den dagen jeg skulle hente tilhengeren på Otta.
Hjerkinn den dagen jeg skulle hente tilihengeren på Otta. det var så fin sol og så flotte farger. Desverre hadde Husets Blomst brukt kameraet og lekt med svart-hvit-innstillinga......

Løkk me jula og Godt Nytt År!

1 kommentar:

  1. Kjente plasser dette Nils2. Løkke me jula skjønner ikke romsdalingen før jeg tar den på østlandsk. Heller ikke om jeg sier Te løkke me jula. Men godt nyttår skjønner alle. Til deg og dine. Flemming
    PS. Kik innom bloggen min når du fe tia.

    SvarSlett