torsdag 17. mars 2011

Sammendrag, februar.


Det har vært lite blogging i det siste siden jeg har vært litt sånn flygemellomflereposter-arbeider de siste par ukene. Jeg har stablet vedpaller med John Deere, besøkt samtlige ungdomsskole-klasser på Sodin og tiden har ikke laget noe plass for bloggen. Fikk derimot et lite spark bak da NRK Trøndelag meddelte at Sør Trøndelag var på landstoppen i blogging. PR-kåt som jeg er tipset jeg Morten Karlsen i NRK om humlebloggen og den ble nevnt i norsk radio.

Så til hendelser på februar.
Lillebror har kjøpt leketøy som han skal benytte etter han har bygd ferdig fjøset sitt. Hvis han får tid til å blogge får alle mulighet til å følge bloggen her

Slik går det an å tørke sokker, riktignok hvis du har gulvvarme på stua, er gutt og kona evt. mora di ikke er hjemme. 

Så til bilkjøring
Her er jeg og Humla mi på tur til Florø. Da jeg kom til Nordfjordeid hørte jeg på radioen at E39 var stengt i Våtedalen rett sør for Byrkjelo. Da var det enkelt og greit best å kjøre via Svelgen. Dette er ikke yndligsveien når det er vinter og sånnt, men jeg hengte meg på en racer fra Olav Tenden Transport over fjellet og turen gikk smertefritt.

Når vi kommer til Svelgen blir det bart og fortsetter med det helt til jeg kommer ut igjen av Manghildskardet. 

Mens jeg venter og venter og venter på lasset i Florø hører jeg via P1 at Våtedalen er åpen igjen mens Arctic Fjord glir inn mot fabrikken.

Gammel Scania  rett etter jeg triller på land i Solavågen.
 Sånn går det av og til, det koster fort 4000,- selv om de bare slenger på et brukt dekk i Ålesund. Takker Roar Pettersen for hjelp til  å fortelle meg hvor jeg fant dekkverksted i Ålesund.

Mainstreet, Batnfjorsøra. Treimporten i motsatt kjørefelt.

Så en trailersjåfør som tenner pølse-bål på hytta.

1 kommentar:

  1. Nåja, den der Svelgenturen på vinters tid e absolutt aller siste utvei. Opp fra Svelgen, og du møte snø'n nesten oppe, - he he he. Mrsmt!!

    SvarSlett