onsdag 16. desember 2009

Kjørte forbi *en veikro*, for jeg tenkte at jeg heller skulle stoppe ved *neste stopp* for å tømme ryggen og fylle magen. Jeg liker maten på den kafeen. Jeg kommer dit klokka litt på 7 og gjett hvem som akkurat har stengt da??? så da ble det å kjøre til Førde i stedet, for han bak disken på Statoil like ved så ut som om han hadde spist huggorm. Og når folk ser ut til å ha spist slikt vet man ikke hva de kan finne på å servere andre. Slike kundebehandlere burde de hoppet over i ansettelsesprosessen. Når jeg er kunde og går inn i en butikk forventer jeg å se et blidt ansikt bak disken, en som stimulerer til handel. En kundebehandler skal ikke gi kundene følelsen av at "du maser når du skal kjøpe noe" . Ellers på denne stasjonen er betjeningen eksemplarisk og jeg blir glad av å handle der, men i dag la jeg ikke igjen ei ussel krone en gang. Sånn går det når man ser på kunder som kommer inn med "gå å kok haue dett"-blikket.
Jeg bare lurer.. har ikke folk noe slags form for evne til å se hvordan en person fremstår i en kundebehandlersituasjon? Jeg tenker på dem som ansetter folk som ser ut som en huggormspiser, jeg ville nok sagt at vi kanskje kommer tilbake til saken og funnet en som smiler til kundene i stedet. (fhhuuuu det var godt å tømme sjela for den irritasjonen)

1 kommentar:

  1. Jeg er helt enig med deg Nilsern, en mister defintivt lysten til å handle på slike steder en blir møtt med surt blikk. Var på en butikk i dag som jeg ikke hadde vært på etter nyåpningen, og jeg ble møtt med slik surmuling i kassen. Frister ikke å komme tilbake dit nei.

    SvarSlett