fredag 12. februar 2010

Blomster og trær

På søndag er det Valentines day, eller valentinsdag, da sier handelstanden at hvis jeg ikke er kar om å kjøpe blomster for flere hundre penger og gi til min elskede skal min elskede bli blodig fornærmet. Jeg trenger egentlig ingen Valentinsdag for å vise at jeg setter pris på husets blomst. Det har faktisk hendt at jeg har kommet hjem med en rose fordi jeg bare har lyst alikevel. Eller kaffe på senga. Noen er glad i kaffe på senga, noen synes at det ikke finnes noe kosligere enn å ligge i senga, få mat servert mens man ennå har stortåa i drømmeland. Jeg på min side kan ikke fordra mat i senga, hva er mer ekkelt enn å være nyvåknet, øynene fulle at sukat, nesa full av "god knows what". Man ligger i senga der man har ...... ja ..... gjort det man gjør i voksen alder etter at man har funnet den personen som gjør at man blir glad inni seg (og litt kort-tenkt og finner på å gjøre helt irrasjonelle ting) .
Da skal man med verdens deiligste mårra-ånde kose seg med en kopp te eller kaffe, og spise ting som smuler i senga.......... så må man skifte sengetøy ... igjen.... nei, når man spiser er det mest behagelig å sitte påkledd, i en god stol med mulighet til å se utover enten fjorden eller skogen... alt etter hvor man bor .... (jeg kan velge)
Men til saken, jeg bør selvfølgelig bøye av og kjøpe et eller annet så Mammon blir førnøyd.......

Husets blomst . ( jadajada vi deler på denne oppgaven, på lik linje med at vi deler på å skifte hjul på Pickupen)


Stemningsbilde fra skogen. Legg merke til at det skrives i ett ord, Stemningsbilde ikke stemnings bilde. Gi space-bar'n litt fri. ikkeheltfrifordavilledetblisliksomdette, men en kort permisjon i midten av de fleste sammen satte norske ord. La du merke til hvor trassig det var å lese sammensatte da det sto som to ord? det er vel ikke lenge før alle nordmenn leser ord som skal henge sammen sammenhengende selv om de står med åpenrom mellom ........


aaaahhh deilig, nå kan jeg feire fredag og skåle i vørterøl for at butikken for tiden selger vørterøl i sixpack ... ja du leste riktig, de har vørterøl som sixpack.
Kos dere alle sammen!!

2 kommentarer:

  1. Så søt du er Nilser. Bor nok en liten romantikker i deg, og det er vel Kristin strålende fornøyd med kan jeg tenke meg :D Ha en fortreffelig dag :)

    SvarSlett