mandag 25. juli 2011

Blogger fra Florø denne gang

Jeg har sannsynligvis hatt et par svake øyeblikk, siden det er bilder på kameraet som tydelig har vært tatt på en fottur innover Lernesdalen. (min barndoms dal der jeg fisket min første fisk og saget med min første motorsag... ) Her ved grinda.

Gravemaskina som er ca like gammel som fotografen. Her blir det skogsgrøfter slik at grana får en litt bedre oppvekst.


Hytta. Den ligger på et sted vi kaller "Høgda". Det er ikke rare kneika forbi hytta, men det var den som bestemte hvor store tømmerlass hestene greide å dra frem. I dag er det kun ett hurtiggir på traktoren ned over denne ubetydelige kulen. Det skulle vært bedre girbokser på hestene også..
Det ble ganske fint her etter godseieren var her med Honda-klipperen.

Nøste bæsjer.

Søndags morgen var jeg og lillebror på Frosta og hentet hjem Svensk-flyet. Skjønt enige om at SAAB er en brukbar bil. (og at bilhandel er en gutteting)

Lillebror får kjøre først.


Garasjen er blitt kun sykkelgarasje, til fordel for 1,6 km villmarkspanel. Sist uke gikk stort sett med på å pusse kantene slik at det blir rent treverk og vi slipper at det ligger igjen noe bark. .  Husets blomst deltok også flittig i arbeidet.

Humla i dag tidlig da jeg koblet  sammen vogntoget og kjørte i retning Florø. I bakgrunnen ser dere Guri Skogmus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar