søndag 16. mai 2010

- Han var aldri synlig for meg!

-Han var aldri synlig for meg


Det er flott at en avis som ikke er bare for bransjen setter lys på en slik sak . For en yrkessjåfør som blir dømt for drap etter et uhell blir stemplet som drapsmann og mister retten til å jobbe er det mye mer alvorlig enn det er for andre som er i en trafikkulykke. Når en sjåfør mister jobben mister han også store deler av omgangskretsen. Akurat dette er grunnen til at jeg misliker syklister. Jeg er livredd at noen skal sykle under Humla når jeg er på jobb, man vet jo hvordan det går med mit førerkort da. Som det står i artikkelen, Hvem kjører på en person og dreper med vilje? ihvertfall ingen som kjører stor eller liten bil på jobb og er glad i jobben sin.

Håper bare alle som ferdes i trafikken rundt lastebiler er klar over hvor farlig det er å oppholde seg i blindsonen. Det er selvfølgelig ikke bare de myke som skal ta ansvar, også vi som sitter høyt opp i store biler.
Se gjerne videoen i denne reportasjen også, den kan gi et lite innblikk i hvor mye vi ser.
Til reportasjen

Kjør forsiktig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar