søndag 15. august 2010

Nok en uke

På eller i Sprova
ligger en ICA-butikk, der er det meeget hyggelig betjening og ypperlig service. Det kom til og med en dame og pakket varene mine  i posen. DET skjer ikke på OBS.

Jeg fikk lyst til å ta en tur til "Færbøgda" for å besøke noen av mine slektninger. På tur ned mot butikken fikk jeg se en gammel Volvo snutebil.
På Glava i Stjørdal fikk jeg se en av dem jeg kjørte opp sammen med.
Lekker parkering, akkurat så langt uti veien at jeg måtte slakke opp litt.

I Grøtvågen lå en Ewos-båt og losset på fredagsmorgenen og leverte fiskefor. Tar noen  få tonn mer enn meg denne.
Så var man vi i Ålesund en tur, da Byggmakkern hadde gått konkurs og solgte innredningen og ellers det som var igjen. Han som jeg kjørte for den dagen var såppas pengesterk at vogntoget ble fullt.
Da vi sto og ventet på ferga på Vestnes kom det en Busengdal-bil som bruker og hilse til meg.
Håvard triller nedover Okstadbakken.
En lekker gammel sliter.
Humla som står klar for å ta av fra helgens parkeringsplass på Sørgarden.

Nå sitter jeg på ferga som heter Fannefjord og ankommer Vestnes om en liten stund, så blir det natta. Her er det mørkt og fin temperatur.

Har dere forresten lagt merke til hvor fort sjokomelk surner? Et par dager i kjøleskapet og den smaker surt som juling.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar