onsdag 6. januar 2010

Kaldt

Jeg har en rekord å melde, for min egen del, jeg vet at det finnes andre mennesker i denne verden som har opplevd lavere temp uten å sittte inni en bil med kupévarmer og termodress. I går opplevde jeg altså at gradestokken krøp ned til 37 minus-grader. Riktig nok ikke så veldig lenge. På tur hjem igjen sto det 38 på samme sted, men det var så kort tid at jeg ikke rakk å ta bilde.
Man skal forresten ha respekt for kulde, jeg hørte via en bekjent om en felles bekjent (innvikla vennekrets her i huset). Den felles bekjente , la oss kalle ham "Leif Per" , var på tur fra sør på landet. på tur opp fikk han god gammeldags omgangsjuke, noe som er en trassig erfaring selv ¨på sommeren.
Da "Leif Per" måtte stoppe for å gjøre det man må hvis man har omgangsjuke (oppkast mm..) stoppet også bilen. i 35 minus er det ganske ekkelt og det endte med et sykehusopphold for opptining og tilførsel av nødvendig næring. Man bør nok ha med masse varme klær i bilen, det har ihvertfall jeg med.
Bilde av 37 minusgrader i 70 km/t (hadde jeg stukket hodet ut av vinduet i den farten ville det nok føltes rimelig mye kaldere.



Nok om kulde, her losser jeg og Humla årets første forsyning av trelast fra Trones bruk.



Så var det litt mer om kulde, 28 minus på Skogn


På onsdag var jeg i de mildere himmelstrøk, nærmere bestemt Averøya, der var det bare 11 minus på selve øya. Litt lenger ut i havet, så langt ut at neste stopp er Shetland eller noe sånnt var det rene sommeren, bare 4 minus. Jeg fikk nesten lyst til å finne fram "slike stutte bukser".
Jeg ble akurat for sen til å ta ukens fineste bilde, Tomren Transport på tur over til tjønnøya for å laste fisk antagelig.






Jeg skulle levere Glava isolasjon på disse to hyttene, som ligger svært idyllisk til, kan se for meg at disse blir billige på det åpne marked.

Det er vakkert, selv på Nordmøre. Det dere ser her er Ramsøy, et vedlegg til Averøya, der det bor P-kailla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar