torsdag 10. november 2011

Drapsforsøk

I dag har jeg kjørt fra Molde til Follafoss, på den strekningen var jeg vitne til to selvmords/drapsforsøk. Det første var en IDIOT som syntes jeg kjørte sakte, noe jeg ikke synes er rart. MEN MAN KJØRER DA VEL IKKE FORBI ET VOGNTOG PÅ YTTERSVING, MOT EN BAKKETOPP I GRAUT-TJUKK SKODDE?
-Jeg blir så eitrende sinna på sånne trekk at hvis jeg ser igjen folk som gjør sånne ting så vil de nok få høre akkurat hva de er "laget av"..  Flaks for dem at jeg ikke er voldelig. Jeg plages ikke av at de kjører fortere enn meg, jeg blir rett og slett redd. Hvis det da hadde kommet et vogntog eller en personbil imot hadde det for det første blitt fare for minst to liv. JEG ville være den første til ulykkesstedet og da ville det automatisk gå utover meg. Som mange vet beslaglegger de yrkes-sjåførers førerkort over en lav sko i sånne situasjoner Det hadde vært fint ....
Neste situasjon jeg opplevde var da en utenlandskregistrert personbil kom på at han skulle kjøre forbi meg akkurat da en semi fra finnland kom bakfra i passe fin fart. Takket være at denne finske lastebilsjåføren var en rutinert sjåfør gikk det heldigvis bra, MEN BRUK DET SOM LIGGER MELLOM ØRENE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så til sist: bruk refleks, man vises ikke bedre selv om man er voksen.
Jeg håper flest mulig deler dette blogginnlegget, så folk får lest dette og tenker seg om. Vi som kjører sakte med store biler slipper forbi når det er klart, men dere må ha litt tålmodighet. Det går ikke fortere å komme fram eller hjem hvis du må bytte bil fra din egen personbil til en av disse gule med blåe taklys. De Taxiene kjører dere nemlig enten til sykehus eller slike iskalde kjellere.........

Nils.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar